Jak zorganizować pracę w domu i mieć porządek

Praca w domu może okazać się dla nas znacznie trudniejsza, niż praca w miejscu, w którym ktoś ciągle ma nas na oku. Niezależnie od tego, czy to my sami jesteśmy sobie szefami, czy wykonujemy zadania zlecone nam przez kogoś innego, często w domu trudniej się zorganizować. Pracujemy efektywniej, kiedy mamy nie tylko wyznaczony termin realizacji zadań, ale także kiedy mamy dobrze zorganizowany czas, który każdego dnia poświęcamy na pracę. Jeśli chcesz dobrze zorganizować pracę w domu, zacznij od ułożenia precyzyjnego planu. Aby poprawnie go przygotować, zastanów się najpierw nad dwiema istotnymi kwestiami. Po pierwsze wypisz sobie to, co masz do zrobienia danego dnia i jest to związane z Twoją pracą. Następnie zastanów się, jakie rzeczy mogą odciągać Cię od realizacji obowiązków zawodowych.

Powinnaś wyznaczyć sobie dokładnie godziny pracy oraz czas na przerwy i trzymać się go bez wymówek. Jeśli nagle przypomni Ci się, że powinnaś posprzątać ( może lepiej to zlecić firmie sprzątającej lub wybrać się na zakupy, zafarbować włosy czy zadzwonić do koleżanki, nie odkładaj przez to pracy na bok. Jeżeli masz do tego tendencję, przygotuj sobie plan pracy w taki sposób, abyś mogła zaznaczać w nim co godzinę, na ile procent efektywnie udało Ci się pracować. Rzeczy, które odciągają Cię od pracy odstaw na bok, tak aby nie ciągnęło Cię do nich w żaden sposób.

Musisz uświadomić sobie, że im szybciej wykonasz zadania, które przed Tobą stoją, tym szybciej będziesz miała wolne. Jeśli Twoja praca nie polega na rozmowach z klientami, wykonywaniu dziesiątek telefonów, pełnieniu roli zdalnego konsultanta, pomyśl sobie, że jeśli uda Ci się wykonać wszystkie punkty planu, który przed Tobą stoi, będziesz mogła pozwolić sobie na dodatkowe godziny wolnego. To powinno być dla Ciebie wystarczającą motywacją do zorganizowania pracy w domu w taki sposób, by była jak najbardziej efektywna.

Planowanie toku wykonywania poszczególnych zadań oraz precyzyjne planowanie czasu ich realizacji zwiększa naszą efektywność i dodaje nam motywacji do bardziej wydajnej pracy.


Wojciech

Pisze co mi przyjdzie do głowy , interesuje się wędkarstwem, lubię podróżować

Published by Wojciech

Pisze co mi przyjdzie do głowy , interesuje się wędkarstwem, lubię podróżować